קצין שב"ס שטבע כשניסה להציל את בתו, יוכר כחלל מערכות ישראל

אליהו גרין No Comments on קצין שב"ס שטבע כשניסה להציל את בתו, יוכר כחלל מערכות ישראל

אבו-ריש ז"ל, סגן מפקד כלא עופר, טבע למוות בחודש יולי בזמן שהציל את בתו מטביעה בחוף בצת שבצפון. משרד הביטחון החליט להכיר באבו-ריש ז"ל בשל נסיבות מותו הטראגיות

צילום: דוברות שב"ס
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משרד הביטחון החליט היום (חמישי) להכיר בסגן גונדר האני אבו-ריש ז"ל, קצין השב"ס שטבע למוות כשהציל את בתו, כחלל מערכות ישראל. נציגי אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון שוחחו לפני זמן קצר עם בני משפחתו ועדכנו אותם בהחלטת המשרד.

אבו-ריש ז"ל, סגן מפקד כלא עופר, טבע למוות בחודש יולי בזמן שהציל את בתו מטביעה בחוף בצת שבצפון. משרד הביטחון החליט להכיר באבו-ריש ז"ל בשל נסיבות מותו הטראגיות, "העובדה כי הפגין יכולות הרואיות בהצלת ביתו ממוות וכן הפגין גבורה אנושית יוצאת דופן. משפחתו של אבו-ריש ז"ל תוכר כמשפחה שכולה וזאת מכוח "חוק תגמול לחייל שנפגע בהצלת חיי הזולת תשכ"ה-1965".

שר הביטחון בני גנץ ברך: "סגן גונדר האני אבו-ריש ז"ל הפגין גבורה אנושית יוצאת דופן כשהציל את בתו מטביעה, ואנו מחויבים לתת לסיפורו ולמורשתו הכרה. אני מברך על ההחלטה המקצועית של אגף השיקום במשרד הביטחון להכיר בו כחלל מערכות ישראל לאור פעולתו ההירואית ומבקש למסור תנחומים למשפחתו ולקוות שמורשתו תמשיך לשרות על החברה הישראלית כולה".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב: "אני מברך על החלטת אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון לקבל את המלצתי להכיר בסגן גונדר האני אבו-ריש ז"ל כחלל מערכות ישראל, ובמשפחתו כמשפחה שכולה. סגן גונדר אבו-ריש ז"ל גילם בחייו ובמותו את כל הטוב והנאצל שיש בנו. המעשה שלו, כשקפץ למים להציל את בתו מטביעה וטבע למוות, הוא מופת לאומץ לב והקרבה יוצאי דופן. לכן גם לא היססתי לאשר את המלצת נציבת שב"ס להעלותו לדרגת גונדר משנה לאחר מותו – דרגה שתוענק למשפחתו בימים הקרובים. יהי זכרו ברוך".



0 תגובות